Οδηγίες - Περιεχόμενο ΜΟΔΙΠ Οδηγίες ΜΟΔΙΠ Οδηγίες Ίδρυσης ΠΜΣ Ν.4485/2017 Διαβιβαστικό (ΑΠ 13448/19-1-2018) 19/1/2018 Α. ΟΝΠΜΣ-ΕΙΣ v1 Εισήγηση 19/1/2018 Β. ΟΝΠΜΣ-ΜΣ v1 Μελέτη Σκοπιμότητας 19/1/2018 Κριτήρια Αξιολόγησης - Πιστοποίησης Ν.4009/2011 19/1/2018 Γ1. ΟΝΠΜΣ-ΑΠ v3 Αναλυτικός Προϋπολογισμός 19/1/2018 Γ2. ΟΝΠΜΣ-ΕΒ v1 Έκθεση Βιωσιμότητας - Ύπαρξη Yποδομών - Εξοπλισμού 19/1/2018 Δ. ΟΝΠΜΣ-Κ ν1 Κανονισμός 19/1/2018 Ε. ΟΝΠΜΣ-ΑΣ v1 Σχέδιο Απόφασης Ίδρυσης 22/1/2018 ΣΤ. ΟΝΠΜΣ-ΠΣ.ν1-Πρωτόκολλο Συνεργασίας 20/2/2018 Οδηγοί ΜΟΔΙΠ Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας ΑΠΘ 11/2015 Στοιχεία Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας 2/2015 Οδηγός ΜΟΔΙΠ για Γραμματείες v2 30/10/2015 Οδηγός ΜΟΔΙΠ για Γραμματείες v1 19/4/2013 Οδηγός ΜΟΔΙΠ για Συνονιστές ΟΜΕΑ v1 2/9/2013 Οδηγίες Συμπλήρωσης Μ1 v2 21/6/2018 Αναμόρφωση Πτυχών Οδηγίες Αναμόρφωσης Πτυχών ΠΠΣ-ΟΑΠΠΣ 12/1/2023 Οδηγίες Συμπλήρωησης Μ1 12/1/2023 Σημεία ελέγχου ΠΠΣ-ΣΕΠΠΣ 12/1/2023 Νέα Προγράμματα Σπουδών Οδηγίες Νέο ΠΠΣ (ΟΝΠΠΣ) 19/12/2017 Οδηγίες Νέο ΠΠΣ - Σημεία Ελέγχου (ΟΝΠΠΣ-ΣΕ) 20/7/2015 Παιδαγωγική Επάρκεια Οδηγίες Παιδαγωγικής Επάρκειας (ΟΠΠΔΕ) 19/11/2018 Οδηγίες Παιδαγωγικής Επάρκειας - Σημεία Ελέγχου (ΟΠΠΔΕ-ΣΕ) 17/3/2020 Δείκτες Ποιότητας ΕΘΑΑΕ(ΑΔΙΠ) ΑΔΙΠ Αναφορά Δεικτών Ποιότητας ΑΠΘ 2015-2016 15/6/2018 Αναφορά Δεικτών Ποιότητας ΑΠΘ 2016-2017 2/7/2018 Αναφορές Δεικτών Ποιότητας Τμημάτων & ΠΠΣ 2015-2016 & 2016-2017 23/1/2019 Εγχειρίδιο Δεδομένων Ποιότητας 1.04.001 3/2018 ΜΟΔΙΠ Ορισμοί & Παρατηρήσεις Δείκτες Ποιότητας Ιδρύματος 15/6/2918 Δείκτες Ποιότητας Ιδρύματος (Παρατηρήσεις) 12/2/2019 Δείκτες Ποιόητας Τμήματος 23/1/2019 Δείκτες Ποιότητας ΠΠΣ 23/1/2019 Τιμές Δείκτες Ποιότητας Ιδρύματος 12/2/2019 Δείκτες Ποιότητας Τμημάτων 12/2/2019 Δείκτες Ποιότητας ΠΠΣ 12/2/2019 Παρουσιάσεις Δείκτες Ποιότητας Ιδρύματος 12/2/2019 Δείκτες Ποιότητας Τμημάτων 12/2/2019 Δείκτες Ποιότητας ΠΠΣ 12/2/2019 ΕΣΔΠ & Ακ. Πιστοποίηση Σχέδιο ΦΕΚ για τη λειτουργία του ΕΣΔΠ [Σημειώσεις ΑΔΙΠ] 10/11/2017 Πρότυπα Ποιότητας: Απαιτήσεις και Τεκμηρίωση [Παρουσίαση ΑΔΙΠ] 10/11/2017 Πρόσκληση για την υποβολή προτάσεων πιστοποίησης των εσωτερικών συστημάτων διασφάλισης ποιότητας και των προγραμμάτων προπτυχιακών σπουδών των ΑΕΙ 19/1/2018 Οδηγός Πιστοποίησης 2017 Υπόδειγμα για τη σύνταξη Πρότασης Πιστοποίησης του Εσωτερικού Συστήματος Διασφάλισης Ποιότητας του Ιδρύματος 1/2018 Υπόδειγμα για τη σύνταξη Πρότασης Ακαδημαϊκής Πιστοποίησης Προγράμματος Προπτυχιακών Σπουδών 1/2018 Πρότυπο Εγχειρίδιο Ποιότητας ΕΣΔΠ 28/3/2018 Εφαρμογή ΕΣΔΠ - Εγχειρίδιο Ποιότητας [Παρουσίαση ΑΔΙΠ] 25/5/2018 Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Εθνικό Σύστημα Ποιότητας (ΟΠΕΣΠ) Εγχειρίδιο Δεδομένων Ποιότητας 1.04.001 [Περιγραφή πεδίων ΟΠΕΣΠ] 3/2018 Αναφορά Δεικτών Ποιότητας & Δεδομένων ΟΠΕΣΠ Ακ. Έτος 2015-2016 15/6/2018 Αναφορά Δεικτών Ποιότητας & Δεδομένων ΟΠΕΣΠ Ακ. Έτος 2016-2017 2/7/2018 Σχέδιο ΦΕΚ ΜΟΔΙΠ ΑΠΘ ΦΕΚ ΕΣΔΠ άλλων Πανεπιστημίων Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών 1/2/2018 Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών 22/1/2018 Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης 30/12/2016 Πανεπιστήμιο Πατρών 21/12/2016 ΤΕΙ Θεσσαλίας 10/3/2016 Εκθέσεις Πιστοποίησης ΕΣΔΠ άλλων Πανεπιστημίων ΕΚΠΑ 28/9/2018 Πανεπιστήμιο Πατρών 13/10/2018 Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης ΑΠΘΈκθεση Αυτοαξιολόγησης ΑΠΘ 2010-2015Περιεχόμενα Συνολικού ΠαραρτήματοςΠαράρτημα Α - Συνημμένα Αρχεία Έκθεσης ΑυτοαξιολόγησηςΠαράρτημα Β - Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας ΑΠΘΠαράρτημα Γ - Πίνακες Έκθεσης Αυτοαξιολόγησης ΕΣΔΠ άλλων ΑΕΙ ΕΚΠΑ 1. Πρόταση Πιστοποίησης του Εσωτερικού Συστήματος Διασφάλισης Ποιότητας (ΕΣΔΠ) 2. ΦΕΚ 256 1/2/2018 3. Πρότυπο Εγχειρίδιο Ποιότητας ΕΣΔΠ 4. Εσωτερικοί Κανοισμοί Ιδρύματος 4.1.1 Οργανισμός ΕΚΠΑ ΠΔ 338 2/10/1998 4.1.2 Προσχέδιο Οργανισμού ΕΚΠΑ 4.1.3 Έκθεση Αξιολόγησης Διοικητικών Δομών του ΕΚΠΑ 4.1.4 Έγκριση Σχεδίου Οργανισμού 4.2 Κώδικας Δεονοτολογίας και Καλής Πρακτικής 4.3 Κανονισμός Πρακτικής Άσκησης 4.4 Κανονισμός Εκδόσεων 4.5.1 Οδηγός Χρηματοδότησης και Διιαχείριισης ΕΛΚΕ ΕΚΠΑ 4.5.2 Αποφάσεις Συγκλήτου και Επιτροπής Ερευνών 5. Πολιτική Ποιότητας του ΕΚΠΑ και Στοχοθεσία Ποιότητας 6. Στρατηγικό Σχέδιο Ανάπτυξης 2018-2028 7. Δεδομένα Ποιότητας ΟΠΕΣΠ 7.1 ΕΚΠΑ 2017 7.2 ΕΚΠΑ 2018 8. Λοιπό Υλικό Τεκμηρίωσης 8.1 Πίνακες Διεθνούς Κατάταξης των Πανεπιστημίων 8.2 Εγχειρίδιο Χρήσης Υπηρεσίας Ηλεκτρονικών Ερωτηματολογίων 8.3 Συμμετοχή στην Αξιολόγηση των Μαθημάτων 8.4 Καθήκοντα Υπαλλήλων - Στελεχών ΜΟΔΙΠ 8.5 Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης της ΜΟΔΙΠ ΕΚΠΑ 9. Έκθεση Προόδου ΕΚΠΑ 9.1 Έκθεση Προόδου ΕΚΠΑ 9.2 Response to EEC Report Κατεβάστε όλα τα αρχεία σαν ένα zip Πανεπιστήμιο Πατρών 1.1. Όραμα & Αποστολή 1.2. Στρατηγικοί Στόχο 2. Εσωτερικό Σύστημα Διασφάλισης Ποιότητας 2. Εγχειρίδιο ΕΣΔΠ 2.1. Διεργασία 1 ΜΟΔΙΠ για Πολιτική Ποιότητας 2.2. Διεργασία 3 ΜΟΔΙΠ για Θέσπιση Στόχων 2.3. Διεργασία 4 ΜΟΔΙΠ για Εσωτερική Αξιολόγηση 2.4. Διεργασία 5 ΜΟΔΙΠ για Δεδομένα Ποιότητας 2.5. Διεργασία 6 ΜΟΔΙΠ για Δημοσιοποίηση Πληροφοριών 2.6. Διεργασία 7 ΜΟΔΙΠ για Εξωτερική Αξιολόγηση 2.7. Διεργασία 8 ΜΟΔΙΠ για Rankings 3. Πληροφοριακό Σύστημα Διασφάλισης Ποιότητας 3.1. Οδηγίες εξαγωγής στοιχείων για Γραμματείες 3.2.1. Οδηγίες Χρήσης Απογραφικού Δελτίου Μελών ΔΕΠ 3.2.2. Απογραφικό Ερωτηματολόγιο ΔΕΠ ΠΣΔΙΠ 3.3.1. Οδηγίες εξαγωγής στοιχείων για μέλη ΟΜΕΑ 3.3.2. Οδηγίες εξαγωγής στοιχείων για Διδάσκοντες με πρόσβαση στο Π.Σ.ΔΙ.Π. 3.4.1. Οδηγίες συμπλήρωσης ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου από φοιτητές 3.4.2. Συμπλήρωση Ηλεκτρονικού Ερωτηματολογίου Κλινικής Άσκησης 3.4.3. Ερωτηματολόγιο Τελειοφοίτων Πανεπιστημίου Πατρών 3.4.4. Συμπλήρωση Ηλεκτρονικού Ερωτηματολογίου Αποτίμησης Εργαστηριακού Έργου 3.4.5. Συμπλήρωση Ηλεκτρονικού Ερωτηματολογίου Μεταπτυχιακού Μαθήματος 3.4.6. Συμπλήρωση Ηλεκτρονικού Ερωτηματολογίου Μαθήματος 4. Πολιτική Ποιότητας 4β. Στοχοθεσία Ποιότητας με βάση τους Στρατηγικούς Στόχους του Πανεπιστημίου Πατρών Accredidation Report for the Internal Quality Addurance System (IQAS) ΑΔΙΠ - Εγχειρίδιο δεδομένων ποιότητας v1.04.001 Απόφαση Συμβουλίου ΑΔΙΠ Κατεβάστε όλα τα αρχεία σαν ένα zip Μαθησιακά Αποτελέσματα Τα μαθησιακά αποτελέσματα είναι οι διατυπώσεις όλων αυτών που ο εκπαιδευόμενος γνωρίζει, κατανοεί και μπορεί να κάνει μετά την ολοκλήρωση μιας μαθησιακής διαδικασίας και οι σχετικοί ορισμοί αφορούν τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις ικανότητες. Τα μαθησιακά αποτελέσματα χρησιμοποιούνται ως ένα εργαλείο για το σχεδιασμό αναλυτικών προγραμμάτων. • Η περιγραφή ενός μαθήματος με τη μορφή μαθησιακών αποτελεσμάτων καταδεικνύει μια αλλαγή παραδείγματος από την καθηγητοκεντρική στην φοιτητοκεντρική προσέγγιση καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από το περιεχόμενο (τι θα διδάξει ο καθηγητής) στο αποτέλεσμα (τι θα μπορεί να κάνει ο φοιτητής, αν ολοκληρώσει επιτυχώς το πρόγραμμα). • Τα μαθησιακά αποτελέσματα θα πρέπει να αντιστοιχούν σε συγκεκριμένο αριθμό πιστωτικών μονάδων. Κάθε πιστωτική μονάδα αντιστοιχεί σε 25-30 ώρες εργασίας του φοιτητή. • Επιπρόσθετα της πιστωτικής του αξίας, κάθε μαθησιακό αποτέλεσμα σχετίζεται με ένα ορισμένο επίπεδο επίτευξης. Το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων (ΕΠΠ) καθορίζει οκτώ επίπεδα, αλλά αυτός ο αριθμός μπορεί να είναι διαφορετικός σε άλλα πλαίσια. • Η διαπίστωση της επίτευξης των μαθησιακών αποτελεσμάτων γίνεται μέσω των εξετάσεων, για αυτό οι εξετάσεις έχουν θεμελιώδη σημασία. Οι εξετάσεις θα πρέπει να εστιάζονται στα μαθησιακά αποτελέσματα και να γίνονται με τον κατάλληλο τρόπο και με βάση αυτά να διατυπώνονται τα κριτήρια αξιολόγησης. Καθώς η επίτευξη των μαθησιακών αποτελεσμάτων καθορίζει την επίδοση των φοιτητών αυτά κατά κανόνα γράφονται σαν όρια, δηλαδή προσδιορίζουν τις ελάχιστες απαιτήσεις προκειμένου ο φοιτητής να περάσει το μάθημα. Για αυτό το λόγο είναι σημαντικό να αποφεύγεται η υπερ εξειδίκευση. Τα μαθησιακά αποτελέσματα πρέπει να είναι αυτά που αντιπροσωπεύουν τη βασική μάθηση για ένα μάθημα. Θα πρέπει συνεπώς να υπάρχει ένας μικρός αριθμός μαθησιακών αποτελεσμάτων τα οποία έχουν θεμελιώδη σημασία αντί για μια μακριά λίστα λιγότερο σημαντικών αποτελεσμάτων. Ωστόσο, η μάθηση δεν είναι πάντα προσχεδιασμένη και σε πολλά μαθήματα (ειδικά τα πιο δημιουργικά) οι φοιτητές αναμένεται να ακολουθήσουν το δικό τους δρόμο μέσα στο μάθημα. Σε τέτοιες περιπτώσεις οι διδάσκοντες μπορούν να επινοήσουν «ανοικτά» μαθησιακά αποτελέσματα για να το εκφράσουν αυτό. Κάθε μάθημα θα πρέπει να έχει μεταξύ τεσσάρων και οκτώ μαθησιακών αποτελεσμάτων. Είναι επίσης σημαντικό τα μαθησιακά αποτελέσματα να γράφονται με συνέπεια για να διασφαλίζεται η σαφήνεια μεταξύ των μαθημάτων. Η θεμελιακή αρχή που διέπει οριζόντια και κάθετα τη διατύπωση μαθησιακών αποτελεσμάτων έγκειται στη χρήση "μονοσήμαντων ρημάτων ενεργητικής φωνής". Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η περιγραφή των μαθησιακών αποτελεσμάτων πρέπει να υπογραμμίζει με τη χρήση ρημάτων ενεργητικής φωνής μια συγκεκριμένη ενέργεια του φοιτητή. • Στην αρχή της διατύπωσης να υπάρχει ένα ενεργητικό ρήμα, να ακολουθεί το αντικείμενο του ρήματος, καθώς και μια μικρή φράση που δίνει συνοπτικά το νόημα του μαθησιακού αποτελέσματος. • Να χρησιμοποιείται μόνο ένα ρήμα για κάθε μαθησιακό αποτέλεσμα • Να αποφεύγεται η χρήση πολυσήμαντων ρημάτων όπως "να γνωρίζει, να μαθαίνει, να είναι εξοικειωμένος με..., να εφιστά την προσοχή του κλπ.". Αυτού του είδους οι διατυπώσεις σχετίζονται περισσότερο με τους μαθησιακούς στόχους παρά με τα μαθησιακά αποτελέσματα. • Αποφυγή σύνθετων και μακροσκελών προτάσεων. Σε περίπτωση που απαιτείται η διατύπωση μια πολύπλοκης πρότασης, προτείνεται για λόγους σαφήνειας να συντάσσονται δύο ή και περισσότερες προτάσεις. • Τα μαθησιακά αποτελέσματα πρέπει να είναι αντικειμενικά και μετρήσιμα. • Να λαμβάνεται κάθε φορά υπόψιν το χρονοδιάγραμμα εντός του οποίου παράγονται τα μαθησιακά αποτελέσματα. • Στην περιγραφή των μαθησιακών αποτελεσμάτων πρέπει να συνυπολογίζεται η δυνατότητα αξιολόγησης τους σε ύστερη φάση. Όσο πιο γενική η διατύπωσή τους, τόσο πιο δύσκολη καθίσταται η αποτελεσματική αξιολόγησή τους. • Πριν την οριστικοποίηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων, οι προτεινόμενες διατυπώσεις να δειχθούν σε συναδέλφους και ενδεχομένως σε φοιτητές εν είδει δοκιμής, προκειμένου να ελεγχθεί η σαφήνεια του περιεχομένου τους. Διατύπωση μαθησιακού αποτελέσματος: Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα: ΚΑΝΟΥΝ ΤΙ (πώς) Από πού μπορεί να αρχίσει κανείς; Εάν έχετε μια περιγραφή του μαθήματος σας, αυτή μπορεί να αποτελέσει το σημείο εκκίνησης για τον καθορισμό των μαθησιακών του αποτελεσμάτων. Σε διαφορετική περίπτωση μπορείτε: • Να προσπαθήσετε να μετατρέψετε τους μαθησιακούς στόχους του μαθήματος σε μαθησιακά αποτελέσματα. • Να κάνετε μια λίστα των γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων που περιμένετε οι φοιτητές σας να έχουν επιτύχει στο τέλος του μαθήματος • Να σκεφτείτε τις επαγγελματικές απαιτήσεις που υπάρχουν για αυτό το αντικείμενο. Παραδείγματα διατύπωσης μαθησιακών αποτελεσμάτων Παράδειγμα 1 • Εκμάθηση των βασικών δομών στον προγραμματισμό Η/Υ. • των δομών προγραμματισμού σε μια γλώσσα προγραμματισμού υψηλού επιπέδου (Fortran 90/95/2003 ή C++). • Επίλυση μαθηματικών προβλημάτων με την βοήθεια μιας γλώσσας προγραμματισμού υψηλού επιπέδου. Έμφαση δίνεται στον αλγόριθμο επίλυσης. Παράδειγμα 2 Οι φοιτητές αναμένεται ότι στα πλαίσια του μαθήματος θα • καλλιεργήσουν τις προσωπικές τους μουσικές δεξιότητες σε βασικές μουσικές γνώσεις μέσω χρήσης της φωνής και χειρισμού απλών ρυθμικών και μελωδικών μουσικών οργάνων • κατανοήσουν τους θεωρητικούς άξονες της Μουσικής Παιδαγωγικής και τις ιδιαιτερότητες προσέγγισής της στην προσχολική ηλικία • συνδέσουν θεωρία με πράξη μέσω βιωματικής συμμετοχής σε μουσικές δραστηριότητες • εξοικειωθούν με την οργάνωση και παρουσίαση ηχοϊστοριών ώστε να αφομοιώσουν βασικές μουσικές γνώσεις στα πλαίσια της ομαδοσυνεργατικής διαδικασίας • εξοικειωθούν με το σχεδιασμό και την οργάνωση μουσικών δραστηριοτήτων για το νηπιαγωγείο Παράδειγμα 3 • Να γνωρίσουν τα βασικά χαρακτηριστικά της ποιοτικής έρευνας και να κατανοήσουν το ρόλο της στην ειδική αγωγή • Να μάθουν διάφορους τρόπους συλλογής ποιοτικών δεδομένων • Να εξασκηθούν στη συμμετοχική παρατήρηση και τις συνεντεύξεις με ενήλικες και παιδιά • Να ευαισθητοποιηθούν σε μεθοδολογικά και πρακτικά ζητήματα που μπορεί να προκύψουν από την εμπλοκή του ερευνητή στο πεδίο που μελετά • Να εξασκηθούν στην ανάλυση και την ερμηνεία ποιοτικών δεδομένων Παραρτήματα Διπλώματος 1. Πτυχίο Θεολογίας Πτυχίο Θεολογίας - Μουσουλμανικών Σπουδών Χ Χ 2. Πτυχίο Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας 3. Πτυχίο Νομικής 4. Πτυχίο Οικονομικών Επιστημών 5. Πτυχίο Πολιτικών Επιστημών 6. Πτυχίο Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας 7. Πτυχίο Φιλολογίας 8. Πτυχίο Ιστορίας και Αρχαιολογίας 9. Πτυχίο Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής 10. Πτυχίο Ψυχολογίας 11. Πτυχίο Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας 12. Πτυχίο Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας 13. Πτυχίο Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας 14. Πτυχίο Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας 15. Πτυχίο Φυσικής 16. Πτυχίο Μαθηματικών 17. Πτυχίο Χημείας 18. Πτυχίο Βιολογίας 19. Πτυχίο Γεωλογίας 20. Πτυχίο Πληροφορικής 21. Πτυχίο Πολιτικών Μηχανικών 22. Πτυχίο Αρχιτεκτόνων Μηχανικών 23. Πτυχίο Μηχανολόγων Μηχανικών 24. Πτυχίο Ηλεκτρολόγων Μηχ. και Μηχανικών Υπολογιστών 25. Πτυχίο Χημικών Μηχανικών 26. Πτυχίο Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών 27. Πτυχίο Μηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης 28. Πτυχίο Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών 29. Πτυχίο Μουσικών Σπουδών 30. Πτυχίο Θεάτρου 31. Πτυχίο Κινηματογράφου 32. Παιδαγωγικό Πτυχίο Δημοτικής Εκπαίδευσης 33. Πτυχίο Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης 34. Πτυχίο Ιατρικής 35. Πτυχίο Οδοντιατρικής 36. Πτυχίο Φαρμακευτικής 37. Πτυχίο Κτηνιατρικής 38. Πτυχίο Γεωπονίας 39. Πτυχίο Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος 40. Πτυχίο Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού 41. Πτυχίο Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Σέρρες) Μεταπτυχιακοί Τίτλοι Σπουδών 1. ΜΔΕ Θεολογία και Πολιτισμός 2. ΜΔΕ Ορθόδοξη Θεολογία και Χριστιανικός Πολιτισμός Χ Χ 3. ΜΔΕ Σπουδές στην Ορθόδοξη Θεολογία 4. ΜΔΕ Νομικής 5. ΜΔΕ Διοίκηση και Οικονομία 6. ΜΔΕ Διοίκηση Επιχειρήσεων Ν Ν 7. ΜΔΕ Εφοδιαστική και Διοίκηση Αλυσίδας Εφοδιασμού Ν Ν 8. ΜΔΕ Πολιτικές Επιστήμες 9. ΜΔΕ Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης 10. ΜΔΕ Ψηφιακά Μέσα, Επικοινωνία και Δημοσιογρφία Ν Ν 11. ΜΔΕ Φιλολογίας 12. ΜΔΕ Ιστορίας και Αρχαιολογίας Χ Χ 13. ΜΔΕ Φιλοσοφία 14. ΜΔΕ Μάθηση και Συναίσθημα σε Νέους και Ηλικιωμένους Ν Ν 15. ΜΔΕ Κοινωνική Ψυχολογία και Ψυχοκοινωνικές Παρεμβάσεις 16. ΜΔΕ Εφαρμοσμένη Ψυχολογία Ν Ν 17. ΜΔΕ Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας 18. ΜΔΕ Διερμηνεία και Μετάφραση Χ Χ 19. ΜΔΕ Σπουδές Ευρωπαϊκής Λογοτεχνίας και Πολιτισμού Χ Χ 20. ΜΔΕ Ευρωπαϊκοί Πολιτισμοί και Λογοτεχνίες 21. ΜΔΕ Γλωσσικές, Λογοτεχνικές και Διαπολιτισμικές Σπουδές στο Γαλλόφωνο και Ευρωπαϊκό Χώρο 22. ΜΔΕ Γλώσσα και Πολιτισμός στον Γερμανόφωνο Χώρο 23. ΜΔΕ Επιστήμες της Γλώσσας και του Πολιτισμού Ν Ν 24. ΜΔΕ Υπολογιστική Φυσική 25. ΜΔΕ Φυσική και Τεχνολογία Υλικών 26. ΜΔΕ Ηλεκτρονική Φυσική (Ραδιοηλεκτρολογία) 27. ΜΔΕ Νανοεπιστήμες και Νανοτεχνολογίες 28. ΜΔΕ Φυσική του Περιβάλλοντος 29. ΜΔΕ Μαθηματικών Χ Χ 30. ΜΔΕ Πολύπλοκα Συστήματα και Δίκτυα Ν Ν 31. ΜΔΕ Χημείας 32. ΜΔΕ Επιστήμη Υλικών Αρχαιολογικού Ενδιαφέροντος 33. ΜΔΕ Φυσικές και Χημικές Μέδοθοι Διάγνωσης Φθοράς Υλικών Πολιτισμικού Ενδιαφέροντος Ν Ν 34. ΜΔΕ Εφαρμογές της Βιολογίας 35. ΜΔΕ Οικολογική Ποιότητα και Διαχείριση Υδάτων σε επίπεδο Λεκάνης Απορροής 36. ΜΔΕ Διατήρηση της Βιοποικιλότητας και Αειφορική Αξιοποίηση Αυτοφυών Φυτών Χ Χ 37. ΜΔΕ Εφαρμοσμένη και Περιβαλλοντική Γεωλογία 38. ΜΔΕ Μετεωρολογία, Κλιματολογία και Ατμοσφαιρικό Περιβάλλον 39. ΜΔΕ Έρευνα και Εκμετάλλευση Υδρογονανθράκων Ν Ν 40. ΜΔΕ Πληροφορική και Επικοινωνίες 41. ΜΔΕ Πληροφορική και Διοίκηση 42. ΜΔΕ Διαδίκτυο και Παγκόσμιος Ιστός Ν Ν 43. ΜΔΕ Αντισεισμικός Σχεδιασμός Τεχνικών Έργων Χ Χ 44. ΜΔΕ Προστασία Περιβάλλοντος και Βιώσιμη Ανάπτυξη Χ Χ 45. ΜΔΕ Διοίκηση και Διαχείριση Τεχνικών Έργων Χ Χ 46. ΜΔΕ Σχεδιασμός, Οργάνωση και Διαχείριση Συστημάτων Μεταφορών Χ Χ 47. ΜΔΕ Προστασία, συντήρηση και αποκατάσταση μνημείων Πολιτισμού Χ Χ 48. ΜΔΕ Μουσειολογία Χ Χ 49. ΜΔΕ Αρχιτεκτονική Τοπίου Χ Χ 50. ΜΔΕ Περιβαλλοντικός Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός Χ Χ 51. ΜΔΕ Σχεδιασμός Αιχμής: Καινοτομία και Διεπιστημονικότητα στον Αρχιτεκτονικό Σχεδιασμό Χ Χ 52. ΜΔΕ Αερομηχανική των Στροβιλομηχανών Χ Χ 53. ΜΔΕ Διεργασίες και Τεχνολογία Προηγμένων Υλικών Χ Χ 54. ΜΔΕ Προηγμένα Συστήματα Υπολογιστών και Επικοινωνιών Χ Χ 55. ΜΔΕ Χημική Μηχανική Ν Ν 56. ΜΔΕ Τεχνικές, Μέθοδοι στην Ανάλυση, Σχεδιασμό και Διαχείριση του Χώρου 57. ΜΔΕ Γεωπληροφορική 58. ΜΔΕ Η Θεατρική Παράσταση: Ιστορία, Θεωρία και Πρακτική 59. ΜΔΕ Επιστήμες της Αγωγής 60. ΜΔΕ Επιστήμες της Αγωγής-Τεχνολογίες Μάθησης Χ Χ 61. ΜΔΕ Διδακτικές της πολυγλωσσίας και γλωσσικές πολιτικές – Διάδοση των γλωσσών και πολιτισμών σε πολύγλωσσα περιβάλλοντα Χ Χ 62. ΜΔΕ Ειδίκευση στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Χ Χ 63. ΜΔΕ Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης: Ένα σχολείο για όλους 64. ΜΔΕ Επιστήμες της Αγωγής Ν Ν 65. ΜΔΕ Διοίκηση Ολικής Ποιότητας και Καινοτόμες Εφαρμογές στην Εκπαίδευση Ν Ν 66. ΜΔΕ Ιατρική Ερευνητική Μεθοδολογία 67. ΜΔΕ Medical Research Methodology Χ Χ 68. ΜΔΕ Ιατρική Πληροφορική 69. ΜΔΕ Σύγχρονες Ιατρικές Πράξεις: Δικαιϊκή Ρύθμιση και Βιοηθική Διάσταση Χ Χ 70. ΜΔΕ Αναπτυξιακή Ψυχοπαθολογία της Βρεφικής και της Νηπιακής Ηλικίας Χ Χ 71. ΜΔΕ Τεχνικές Εξωσωματικής Κυκλοφορίας και Τεχνολογίας Συσκευών Καρδιοχειρουργικής Χ Χ 72. ΜΔΕ Άθληση και Υγεία Χ Χ 73. ΜΔΕ Ιατρική Ζώων Συντροφιάς Χ Χ 74. ΜΔΕ Οδοντιατρική Χ Χ 75. ΜΔΕ Φαρμακευτική 76. ΜΔΕ Αειφορική Γεωργία, Διαχείριση Φυσικών Πόρων και Τρόφιμα Χ Χ 77. ΜΔΕ Επιστήμη της Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος Χ Χ 78. ΜΔΕ Ανθρώπινη Απόδοση και Υγεία Χ Χ 79. ΜΔΕ Κινησιολογία Χ Χ 80. ΜΔΕ Ευρωπαϊκό και Συγκριτικό Κοινωνικό Δίκαιο Ο Ο 81. ΜΔΕ Ευρωπαϊκό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στα Δικαιώματα του Ανθρώπου και τον Εκδημοκρατισμό Ο Ο 82. ΜΔΕ Τοπική και Περιφερειακή Ανάπτυξη και Αυτοδιοίκηση Ο Ο Ν: Νέα ΠΜΣ χωρίς πτυχιούχους ακόμα Χ: Χωρίς ΠΔ Ο: Το πτυχίο απονέμεται από άλλο Ίδρυμα Διδακτορικοί Τίτλοι Σπουδών 1. ΔΔ Θεολογίας Χ Χ 2. ΔΔ Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας Χ Χ 3. ΔΔ Νομικής Χ Χ 4. ΔΔ Οικονομικών Επιστημών Χ Χ 5. ΔΔ Πολιτικών Επιστημών Χ Χ 6. ΔΔ Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας Χ Χ 7. ΔΔ Φιλολογίας Χ Χ 8. ΔΔ Ιστορίας και Αρχαιολογίας Χ Χ 9. ΔΔ Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής Χ 10. ΔΔ Ψυχολογίας Χ Χ 11. ΔΔ Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Χ Χ 12. ΔΔ Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Χ Χ 13. ΔΔ Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας Χ Χ 14. ΔΔ Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Χ Χ 15. ΔΔ Φυσικής Χ Χ 16. ΔΔ Μαθηματικών Χ Χ 17. ΔΔ Χημείας Χ Χ 18. ΔΔ Βιολογίας Χ Χ 19. ΔΔ Γεωλογίας Χ Χ 20. ΔΔ Πληροφορικής Χ Χ 21. ΔΔ Πολιτικών Μηχανικών Χ Χ 22. ΔΔ Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Χ Χ 23. ΔΔ Μηχανολόγων Μηχανικών Χ Χ 24. ΔΔ Ηλεκτρολόγων Μηχ. και Μηχανικών Υπολογιστών Χ Χ 25. ΔΔ Χημικών Μηχανικών Χ Χ 26. ΔΔ Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών Χ Χ 27. ΔΔ Μηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης Χ Χ 28. ΔΔ Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών Χ Χ 29. ΔΔ Μουσικών Σπουδών Χ Χ 30. ΔΔ Θεάτρου Χ Χ 31. ΔΔ Κινηματογράφου Χ Χ 32. ΔΔ Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Χ Χ 33. ΔΔ Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Χ Χ 34. ΔΔ Ιατρικής Χ Χ 35. ΔΔ Οδοντιατρικής Χ Χ 36. ΔΔ Φαρμακευτικής Χ Χ 37. ΔΔ Κτηνιατρικής Χ Χ 38. ΔΔ Γεωπονίας Χ Χ 39. ΔΔ Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος Χ Χ 40. ΔΔ Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Χ Χ 41. ΔΔ Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Σέρρες) Χ Χ Αποφάσεις Συγκλήτου ΑΑ Ημερομηνία Αριθμ.Πρωτ. Θέμα 1 14.4.2016 18568 Ανάθεση αυτοδύναμου διδακτικού έργου σε μέλη της κατηγορίας Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού(Ε.ΔΙ.Π.). 2 15.6.2016 23271 Προποϋποθέσεις και διαδικασία ανάθεσης διδασκαλίας μαθημάτων Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών σε Ομότιμους Καθηγητές του ΑΠΘ. 3 10.2.2017 14550 Οδηγίες και διενέργεια δομημένου ελέγχου Προγραμμάτων Σπουδών Θεσμοθέτηση ερωτηματολογίου Αποτίμησης Σπουδών Απογραφικά Δελτία - Ερωτηματολόγια - Βεβαιώσεις Έντυπα Απογραφικά Δελτία Ημερομηνία M1 - Δελτίο Περιγραφής Μαθήματος M1 - Δελτίο Περιγραφής Μαθήματος (στη Γαλλική γλώσσα) M1 - Δελτίο Περιγραφής Μαθήματος (στη Γερμανική γλώσσα) M1 - Δελτίο Περιγραφής Μαθήματος (στην Ιταλική γλώσσα) Μ2 - Δελτίο Αποτίμησης Μαθήματος Δ2 - Δελτίο Αξιολόγησης Υποδομών Δ3 - Δελτίο Διάκρισης 14/1/2019 Δ3α - Δελτίο Διακριθέντα 14/1/2019 Δ3β - Δελτίο Αρμόδιου μ. ΔΕΠ 14/1/2019 Ερωτηματολόγια Ερωτηματολόγιο Μαθήματος (Νέο) 25/11/2019 Ερωτηματολόγιο Μαθήματος 1/3/2017 Ερωτηματολόγιο Διαδικασίας 1/3/2017 Ερωτηματολόγιο Αποτίμησης Σπουδών (Νέο) 8/2/2023 Ερωτηματολόγιο Αποτίμησης Σπουδών (παράδειγμα) 15/2/2017 Βεβαιώσεις Βεβαίωση για εξωτερικούς διδάσκοντες v1.0 Βεβαίωση συμπλήρωσης ερωτηματολογίου αποτίμησης σπουδών (παράδειγμα) 1/3/2017 Πιστοποίηση Πιστοποίηση Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών - Πατήστε εδώ Πιστοποίηση Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών - Πατήστε εδώ Αξιολόγηση Εκθέσεις αξιολόγησης Εκθέσεις Αυτοαξιολόγησης/Απολογισμοί Εξωτερική Αξιολόγηση Α.Π.Θ. Εκθέσεις Εσωτερικής Αξιολόγησης Α.Π.Θ. Εκθέσεις Εξωτερικής Αξιολόγησης Α.Π.Θ. Note: The documents are available only in Greek language.